Jak zarabiać pieniądze z reklam Google?

Jeśli masz stronę internetową, bloga lub innego rodzaju serwis w Internecie, Google może Ci pomóc zarobić trochę pieniędzy. Mówimy tutaj o Google AdSense. Jest to program, dzięki któremu możesz uczynić swoją stronę dochodową.

Poprzez program Adwords reklamodawcy zyskują nowych klientów lub sprzedają swoje produkty. Google otrzymuje pieniądze, by obsługiwać takie reklamy. Ty natomiast otrzymasz pieniądze od Google, kiedy inni klikają w Twoje reklamy.

Podstawy

Korzystając z własnej technologii Google wyświetla reklamy, które są wartościowe dla konkretnej treści danej strony internetowej. Na przykład, jeśli ktoś jest na stronie www, która dotyczy najnowszych rozgrywek tenisa, Google będzie wyświetlać reklamy klubów tenisowych lub strojów dla miłośników tego rodzaju sportu. Jeśli jesteś właścicielem tej strony zarabiasz za każdym razem, gdy ktoś kliknie w reklamę. Forma takiego rozliczenia zwyczajowo nazywana jest kosztem za kliknięcie (CPC).

Główne korzyści

Możemy już nawet nie zauważać banerów reklamowych. Jako społeczeństwo internetowe nauczyliśmy się je filtrować. Istnieje również oprogramowanie do filtrowania reklam (Ad blocker), ponieważ dla wielu mogą być bardzo irytujące.

Google AdSense jest inny:

  • Reklamy Google są mniej inwazyjne, więc nie drażnią.
  • Treść jest adekwatna, a zatem ma większy wpływ.
  • Odbiorcy ufają reklamom Google, ponieważ ufają samemu Google.
  • Model płatności jest korzystny i rzetelny.
  • Z reklam Google można zarabiać trochę więcej pieniędzy.

Jak zarabiać z reklam Google?

Otóż dzięki odpowiedniej kombinacji natężenia ruchu, treści i samych użytkowników możesz zarabiać na tym nawet tysiące złotych miesięcznie.

Dochód z reklam

Wyjaśnijmy sobie. Nie możesz oczekiwać, że wrzucisz reklamy Google na stronę, usiądziesz, zrelaksujesz się i zaczniesz przyglądać się, jak pieniądze się sypią z nieba. To nie działa w ten sposób. Jak w każdym biznesie trzeba zainwestować swój czas by uzyskać odpowiedni dochód.

Jak to działa?

Dla przykładu – masz bloga lub stronę internetową, którą co miesiąc odwiedza 100 000 osób. To ponad 1 milion rocznie. Brzmi jak coś, z czego można by zrobić pieniądze, prawda?

Wyliczenie:

  • Masz 100 000 wyświetleń reklam
  • CTR (click through rate) wynosi 1%, co jest standardem.
  • 1% ze 100 000 = 10 00
  • Jeśli CPC reklamy wynosi 0,01$, zarabiasz 10$.
  • Jeśli CPC wynosi $1.00, zarabiasz $1,000.

Jest duża różnica między powyższymi dwiema reklamami i oczywiście większość z nich nie płaci po kursie $1/click. Im bardziej oczywiste i powszechne słowo kluczowe reklamy, czyli to, co wywołuje samą reklamę, tym niższe CPC. Jest to zatem informacja, którą możesz wykorzystać. Poza reklamami Adsense istnieją inne rozwiązania na zarabianie z reklam w sieci, także jeśli powyższe stawki nie są dla Ciebie zadowalające możesz zmienić sposób monetyzacji.

Maksymalizacja przychodów

Czy chcesz zarabiać z bloga lub strony internetowej, którego już masz lub którego chcesz stworzyć wyłącznie w celu zarabiania pieniędzy z AdSense, istnieje kilka sposobów na zwiększenie dochodów:

  • Skorzystaj z zasad SEO (Search Engine Optimization) przy pisaniu tekstów, aby w pełni wykorzystać słowa kluczowe w Twojej treści.
  • Pisz więcej. Im więcej piszesz o danym temacie, tym więcej słów kluczowych masz dla Google do wyszukiwania i wyświetlania reklam.
  • Pisz często. Większa zawartość jest tym lepsza, im nowsza.
  • Publikuj użyteczne, precyzyjne treści. Gdy wrzucasz na stronę wiadomości śmieci wypełnione słowami kluczowymi, co może być trudne do zrozumienia przez czytelnika, to strona nie będzie odwiedzana. Powinno Ci zależeń na tym, aby strona przyciągała uwagę i generowała ruch.
  • Znajdź niszę. Pisanie o piłce nożnej jest ciekawe, ale robią to tysiące ludzi. Kolekcje ścieżek dźwiękowych do filmów to już na przykład inna bajka.
  • Nie generuj zbyt dużego niepotrzebnego ruchu. Stworzenie sztucznego ruchu na stronie jest to łatwiejsze niż mogłoby się wydawać, ale jeśli nie spełnia wymagań i ludzie nie będą w stanie zaciekawić się treścią, wówczas będzie to pierwszy krok do upadku. Będzie to również miało wpływ na Twój CTR.
  • Korzystaj z Google Analytics. Google daje Ci darmowe narzędzia do analizowania ruchu na stronie.
  • Myśl odmiennie. Nie pisz tych samych starych, nudnych treści, którymi dysponują inni. Masz nowy ciekawy sposób, żeby opisać stary temat? Świetnie.

Konkurencja dla siebie samego

Jednym z największych problemów, z którymi musisz się zmierzyć, gdy zaczynasz zamieszczać reklamy na stronie, jest konkurencja. W zależności od rodzaju witryny można stwierdzić, że reklamy mogą stać się bezpośrednią konkurencją dla tego, co sprzedajesz lub oferujesz. Dla przykładu jeśli masz stronę poświęconą sprzedaży, na przykład zabawki Disneya lub rękawiczki zimowe, możesz nagle zobaczyć reklamy tych samych produktów kierujące odwiedzających z dala od Twojej witryny. Do innego sklepu. Oczywiście nie jest to dobre dla Twojego własnego biznesu.

Czy można coś z tym zrobić? Tak. Google przewidział taki problem i pozwala zablokować zawartość z maksymalnie 200 różnych adresów URL. Jednak trudniejsze jest dowiedzieć się, które z nich blokować zanim nie zaczniesz dostrzegać takich konkurencyjnych reklam. Co gorsza, możesz nigdy ich nie zauważyć z powodu sposobu w jaki Adsense obsługuje treści.

Ponadto, jako partner Adsense nie możesz klikać w linki aby zobaczyć, gdzie reklamy są kierowane. Jest to wyraźne naruszenie zasad korzystania z programu. Możesz jednak próbować kliknąć prawym przyciskiem myszy w reklamę i jeśli będziesz miał szczęście to zobaczysz link lub adres URL zdatny do zablokowania.

Być może najlepszym sposobem na stworzenie listy blokowanych witryn jest wyszukanie w Google produktów lub usługi którą sprzedajesz. Możesz zbudować bazę 50 różnych URL, które znajdziesz w sieci. To sposób wykorzystywany przez wielu bloggerów do zablokowania ruchu reklamowego do witryn, które są dla Ciebie bezpośrednią konkurencją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *