Podstawy SEO – od czego należy zacząć pozycjonowanie?

Mówi się czasem, że w Internecie jest dzisiaj wszystko – i w stwierdzeniu tym jest naprawdę niewiele przesady. Dlatego tak istotna jest pozycja, którą wśród setek, a nawet tysięcy konkurencyjnych witryn zajmie strona www Twojego biznesu. Dziś podpowiadamy, jakie działania SEO można podjąć na początek, aby zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Zasada działania najpowszechniej używanej w Polsce wyszukiwarki internetowej jest prosta. Internauta wpisuje w pasek wyszukiwania słowa dotyczące interesującej go kwestii, a Google błyskawicznie analizuje miliony zaindeksowanych stron www i w wynikach wyszukiwania wyświetla te, które najlepiej pasują do wprowadzonego zapytania. Od strony technicznej cały proces jest oczywiście znacznie bardziej skomplikowany.

SEO – pozycjonowanie i optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki – to kompleksowe działania, zmierzające do tego, aby algorytmy Google’a uznały daną witrynę za najlepiej odpowiadającą konkretnym zapytaniom i w efekcie wyświetlały ją wysoko na stronie z wynikami wyszukiwania. Tam zaś zobaczy ją liczniejsze grono użytkowników, co przełoży się na zwiększenie na niej ruchu.

Słowa kluczowe

Dlatego też działania SEO należy zacząć od ustalenia, na które słowa (frazy) kluczowe powinna być widoczna witryna, czyli – mówiąc inaczej – jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę internauci, którzy chcą znaleźć stronę taką jak Twoja. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci na tym etapie:

  • Użyj narzędzi, np. dostępnych bezpłatnie: Google Search Console, Planer Słów Kluczowych Google AdWords, Answer the Public, sugestie wyszukiwarki.
  • Pamiętaj, że bardziej szczegółowe, kilkuwyrazowe frazy (z tzw. długiego ogona) są wprawdzie wyszukiwane rzadziej, ale charakteryzują się mniejszą konkurencją i większą konwersją. Koniecznie uwzględnij je w swoim researchu!
  • Przeanalizuj pod kątem słów kluczowych strony swojej konkurencji – szczególnie te, które odznaczają się dużą widocznością.

Content na stronie

Po researchu słów kluczowych przychodzi pora na odpowiednie nasycenie nimi treści na stornie, tak aby wyszukiwarka „wiedziała”, czemu poświęcona jest Twoja witryna. Pamiętaj, że frazy powinny występować w tekście naturalnie: w poprawnej formie gramatycznej i niezbyt często.

Algorytmy Google’a doceniają ponadto strony, których treści są:

  • Regularnie aktualizowane,
  • Unikalne,
  • Poprawne językowo,
  • Przejrzyste, tj. podzielone na akapity, opatrzone nagłówkami, spisami treści, wypunktowaniami itd.
  • Uzupełnione dodatkowymi materiałami, np. grafikami, materiałami wideo, tabelami, wykresami itp.

Linki zewnętrzne

Wprowadzanie optymalizacji na stronie internetowej to jeden składnik SEO. Pozycjonowanie wymaga też jednak działań off-site. Najważniejszym z nich jest tzw. link building, czyli pozyskiwanie odnośników prowadzących do Twojej witryny. Duże znaczenie ma przy tym ich jakość – do tego stopnia, że witryny o nienaturalnym profilu linków zewnętrznych (np. pochodzących z tysięcy sztucznie generowanych wpisów na forach) są przez Google banowane. Najlepszym sposobem pozyskiwania wartościowych odnośników jest content marketing (artykuły gościnne, wpisy sponsorowane itd.).

Pamiętaj, że SEO (pozycjonowanie) to złożony i długotrwały proces, którego efekty widoczne są dopiero po pewnym czasie. Dlatego też dobrze jest zacząć pozycjonowanie strony jak najwcześniej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *