Pozycjonowanie lokalne dla firm stacjonarnych

Pozycjonowanie lokalne jest przeznaczone dla firm, które chcą zaprosić większą liczbę klientów do swojej firmy stacjonarnej. Przyjęło się, że proces pozycjonowania dotyczy wyłącznie sklepów internetowych oraz usługowych działających w sferze e-commerce, podczas gdy tak naprawdę z lepszej widoczności w sieci mogą także skorzystać właściciele gabinetów, sklepów stacjonarnych, salonów usługowych i nie tylko. Proces ten przebiega nieco inaczej, jednak ma w efekcie prowadzić do tych samych rezultatów – podniesienia widoczności witryny lub wizytówki w Google i Google Mapy. Jak to zrobić? Poznaj pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – o co w tym chodzi?

Pozycjonowanie lokalne ma wiele zalet, dzięki którym stanowi podstawowe działanie marketingowe w sieci, znacznie istotniejsze niż artykuły sponsorowane, reklama displayowa, reklama w social mediach i nie tylko. Polega na podnoszeniu pozycji witryny Google, wykorzystując w tym celu szereg różnych narzędzi SEO. Proces jest jednak bardzo długi – w przypadku szczególnie popularnych i konkurencyjnych stron WWW może trwać nawet kilka miesięcy lub lat i to przy zaangażowaniu bardzo dużych środków finansowych.

Pozycjonowanie lokalne różni się od standardowego tym, że jest nakierowane na konkretny region, miasto bądź dzielnicę, a nie na cały kraj. To oznacza, że należy użyć troszkę innych narzędzi i skupić się przede wszystkim na łączeniu fraz kluczowych z nazwą danego miasta. Są to frazy takie jak:

  • gabinet kosmetyczny w Poznaniu;
  • salon masażu Wrocław tanio;
  • koncerty Warszawa weekend;
  • park rozrywki Chorzów;
  • i wiele, wiele innych.

Tego typu frazy kluczowe pozwalają wyświetlić daną witrynę tylko osobom, które są zainteresowane zakupem towaru lub usługi w wybranym przez siebie miejscu. Nie jest to jednak działanie niezbędne. Algorytm Google często wykorzystuje geolokalizację, dzięki której nasza witryna wyświetli się także internaucie, który wpisze w belkę wyszukiwania frazę „fryzjer”.

Co w sytuacji, gdy nie masz własnej witryny? Nic straconego – wystarczy założyć wizytówkę Google, dzięki której miejsce prowadzenia działalności pojawi się w Mapach Google na samej górze w wynikach wyszukiwania.

Jakie rezultaty daje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne daje szereg różnych korzyści, dzięki którym prowadzenie własnej działalności jest znacznie prostsze. Najważniejsza jest z pewnością znacznie większa popularność. Coraz więcej osób wykorzystuje wyszukiwarkę Google nawet do poszukiwania punktów stacjonarnych, co dotyczy w szczególności turystów, którzy nie znają danego miasta lub dzielnicy. Ponadto dzięki pozycjonowaniu lokalnemu poprawisz swoje wyniki finansowe, a także wywołasz znacznie większe zaufanie wśród internautów, którzy bardziej ufają firmom obecnym nie tylko „na żywo”, lecz także w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie lokalne warto uzupełnić innymi działaniami

Pozycjonowanie lokalne warto uzupełnić także innymi działaniami marketingowymi. Dobrze sprawdzają się artykuły sponsorowane, dzięki którym na witrynę poddaną pozycjonowaniu trafi bardzo wiele osób w przeciągu kilku godzin lub dni po publikacji, ponadto w artykule powinien znajdować się back link prowadzący do danej podstrony. W efekcie Google lepiej ją oceni i podwyższy jej pozycję. Warto także przemyśleć reklamę displayową oraz w mediach społecznościowych, a także newsletter i mailing.

Zdjęcie: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *